Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Producenci soków chcę przerwać dietę

Producenci soków chcę przerwać dietę

Autor: Michalina Szczepańska

Niemiec spożywa 35 l soków i nektarów, Polak – tylko 17-18. I wcale sąsiadów nie gonimy, bo krajowy rynek stale się kurczy. Pora na wnioski.

O wielu lat rynek soków, nektarów i napojów (SNN) znajduje się w trendzie spadkowym. Firmy i analitycy przyzwyczaili się do ujemnej, nawet dwucyfrowej dynamiki – zarówno wolumenowo, jak i wartościowo. Słaba to pociecha, ale ubiegły rok (luty 2013-styczeń 2014) zakończył się już tylko niewielkim spadkiem. Jak podaje Nielsen, wyniósł on 2 proc., a wartość sprzedaży sięgnęła 3,29 mld zł. rynek ciągną w dół napoje, czyli jego największa część, które sprzedały się o 6,7 proc. gorzej niż rok wcześniej. Soki i nektary są na plusie (odpowiednio 2,7 i 3 proc.).

Cały artykuł znajdziecie Państwo w poniższym pliku.

Źródło: PulsBiznesu z dnia 29.05.2014 roku