Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Polacy piją soki dla smaku, przyjemności i dla zdrowia

Polacy piją soki dla smaku, przyjemności i dla zdrowia

pr

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Tetra Pak , Polacy piją soki dla smaku, przyjemności i dla zdrowia. Jedna trzecia respondentów przyznaje, że dokonuje wyboru konkretnego produktu dopiero przy sklepowej półce, a karton z zamknięciem pozostaje w tej kategorii opakowaniem deklarowanym jako najczęściej kupowane.

Ewolucja stylu życia Polaków wpływa na zmiany ich preferencji i zachowań zakupowych na rynku soków, nektarów i napojów. Dotyczy to nie tylko rodzajów produktów, ale także formatów opakowań. Informacji na ten temat dostarczają wyniki badania przeprowadzonego w lipcu 2013 roku przez MillwardBrown na zlecenie firmy Tetra Pak. Analizie poddane zostały preferencje konsumentów w odniesieniu do różnych rodzajów napojów bezalkoholowych.

Za najsmaczniejszy rodzaj produktów wśród soków, nektarów i napojów, uznane zostały soki owocowe, otrzymując 54 proc. wskazań. Na drugim miejscu pod względem smaku znalazły się napoje niegazowane o smaku owoców (51 proc.). Kolejne miejsce zajęły soki i napoje dla dzieci (49 proc.).

Z kolei silną pozycję pod względem atrybutu naturalności zajmują soki wyciskane bezpośrednio z owoców (tzw. soki NFC – ang. not from concentrate), które są tak postrzegane przez 48 proc. ankietowanych. Za naturalne uznali oni również soki owocowe (45 proc. wskazań).

Soki wyciskane bezpośrednio z owoców (soki NFC) zostały ponadto ocenione jako najlepsze dla zdrowia przez ponad połowę respondentów (55 proc.). Są one najczęściej wybierane przez osoby z wyższym wykształceniem, mieszkające w dużych miastach. Za mające dobry wpływ na zdrowie uważane są również soki i napoje dla dzieci (52 proc.) oraz soki i napoje dla dzieci i niemowląt (49 proc.).

Decyzje konsumenckie w segmencie soków są impulsowe. 31 proc. respondentów badania Tetra Pak deklaruje, że w ogóle nie planuje zakupu konkretnego soku i wyboru dokonuje dopiero przed sklepową półką. 1/4 Polaków idąc do sklepu zamierza nabyć produkt z tego segmentu, nie ma jednak sprecyzowanego jego rodzaju (smaku czy np. marki).

Czynnikiem najczęściej deklarowanym jako wpływający na wybór soku jest cena, jak wynika z raportu Tetra Pak. Przy zakupie soku na własne potrzeby bierze ją pod uwagę ponad połowa badanych (52 proc.). Kolejne ważne czynniki uwzględniane przy indywidualnym wyborze to: marka (44 proc.), producent (25 proc.) oraz wielkość opakowania (22 proc.).

 

 

Źródło: portalspozywczy.pl z dnia 24.10.2013 roku