MisjaCeleStrukturaCzłonkowieHistoriaWspółpraca krajowa i międzynarodowaKontakt
 
 
Kodeks praktyki
Sok czyli owoc w płynie

Kampania „Soki i musy – witaminy w SMART formie” z nominacją do nagrody SABRE

Kampania promocyjno-informacyjna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków pt. „Soki i musy – witaminy w SMART formie” realizowana w latach 2015-2018 została nominowana do nagrody Sabre Awards 2018 w kategorii Multi-Country Programme (kampania realizowana na kilku rynkach). Jest to doskonałe zwieńczenie 3-letnich działań w Polsce, Rumunii, Słowacji, Czechach i na Litwie, które w istotny sposób wpłynęły na wzrost konsumpcji soków oraz rozpoznawalność musów w regionie.

Kampania w istotny sposób wsparła działania podejmowane przez firmy sokownicze i wpłynęła na wzrost konsumpcji soków oraz rozpoznawalność musów w regionie. Kampanię o budżecie 5 mln Euro netto zrealizowano w ramach mechanizmu Wspólna Polityka Rolna przy wsparciu ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw oraz sponsora – Firmy Tymbark. Działania realizowano przy współpracy z Agencjami: Hand Made, Havas Media i Fleishman Hillard.

SABRE Awards to najbardziej prestiżowa nagroda w branży PR. Co roku nagradzane są najlepsze projekty z całego świata. W tym roku organizatorzy otrzymali 2,4 tysiąca case study, zgłoszonych przez specjalistów od Public Relations, w tym 7 z Polski – w tym projekt „Soki i musy – witaminy w SMART formie”. Nominowane kampanie selekcjonowało 40 osobowe jury. Nominacja jest ogromnym wyróżnieniem dla zrealizowanego projektu.

Kampania Soki i musy – witaminy w SMART formie realizowana była przy pomocy zróżnicowanych narzędzi, które miały zapewnić dotarcie do głównej grupy docelowej, tj. matek w wieku 25-45, które odpowiadają za decyzje zakupowe, a także bezpośrednio do dzieci w wieku 3-10 lat. W ciągu trzech lat działań posłużono się reklamą telewizyjną, lokowaniem produktu, sponsoringiem audycji telewizyjnych, kampanią w internecie, różnorodnymi działaniami Public Relations, a także w ramach działań BTL zrealizowano dwuletnią akcję edukacyjną w klasach 1-3 szkoły podstawowej.

Należy podkreślić pozytywne oddziaływanie kampanii, zarówno pod względem rynkowym, jak i budowy świadomości właściwości promowanych produktów. Z jednej strony celem działań było obalenie mitów nt. soków i często bezpodstawnych negatywnych opinii na temat ich właściwości. Z drugiej strony budowa świadomości nowego produktu jakim są musy owocowe i owocowo-warzywne, które ze względu na swoją specyfikę są idealną przekąską, łatwą do zabrania do szkoły czy do pracy.

Szklanka soku od wielu lat stanowi jedną z 5 porcji warzyw i owoców, zgodnie z rekomendacją uznanych ekspertów żywieniowych. Dlatego też Stowarzyszeniu KUPS zależało na budowaniu wiedzy wśród konsumentów, z wykorzystaniem uznanych ekspertów – jak choćby z Instytutu Żywności i Żywienia, dotyczącej faktycznych właściwości tego produktu.

Musy również pozycjonowano jako porcję owoców lub warzyw, ponieważ jest to produkt powstający w wyniku przetarcia, zamknięty w opakowaniu typu pouch. Mieści się w każdej torebce czy plecaku i pozwala zachować większość właściwości owoców i warzyw, z których powstał. Promocja musów była szczególnie istotna na rynkach poza Polską, gdzie stanowiły całkowitą nowość dla lokalnych konsumentów. Niestety kraje Europy Środkowo-Wschodniej nadal borykają się z niską konsumpcją świeżych owoców i warzyw, zatem rozszerzenie gamy produktowej, o takie które pozwalają zmieniać przyzwyczajenia żywieniowe – jest szczególnie ważne w dobie epidemii otyłości.

Kampania oprócz celów wizerunkowych zrealizowała także swoje cele rynkowe, doprowadzając do wzrostu konsumpcji przede wszystkim soków, na każdym z rynków, na którym realizowane były działania. Co istotne, w porównaniu z pozostałymi krajami Unii Europejskiej, tylko na tych 5 rynkach (Polska, Rumunia, Słowacja, Czechy, Litwa), zanotowano wzrost konsumpcji soków w ostatnich latach. Sporo zasług z tym związanych, można zatem przypisać kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie”.

Gala wręczenia nagród odbyła się 23 maja 2018 w Londynie. Niestety nie udało się zdobyć głównego wyróżnienia, ale sama nominacja w tak wąskim gronie jest na pewno ogromnym wyróżnieniem dla Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków, jak i Agencji realizujących projekt „Soki i musy – witaminy w SMART formie”.

 

Dodatkowych informacji udziela:

Barbara Groele

Sekretarz Generalny

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków

ul. Rakowiecka 36 lok. 340, 02-532 Warszawa

tel. 0 22 606 38 63

tel./fax. 0 22 646 44 72

b.groele@kups.org.pl

 

Zagraj w grę JuicePark
Wyszukiwarka

Niniejszy serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatność i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij