MisjaCeleStrukturaCzłonkowieHistoriaWspółpraca krajowa i międzynarodowaKontakt
 
 
Kodeks praktyki
Sok czyli owoc w płynie

Konferencja prasowa inaugurująca „Soki i musy – witaminy w SMART formie

W dniu 23 kwietnia odbyła się Konferencja prasowa inaugurująca projekt „Soki i musy – witaminy w wygodnej formie” w restauracji Szklarnia przy ul. Mińskiej 25 w Warszawie.

Cieszyła się dużym zainteresowaniem, uczestniczyło ok. 30 dziennikarzy.

 

Podczas konferencji prasowej prowadzonej przez Iwonę Schymallę pt. „Soki i musy – witaminy w SMART


formie” eksperci do spraw żywienia: dr Katarzyna Stoś, prof. nazw. Instytut Żywności i Żywienia, Agata Ziemnicka-Łaska, dietetyk Uniwersytet Medyczny oraz dr n o zdr. Agnieszka Kozioł – Kozakowska, UJ Collegium Medicum omówiły badanie społeczne prezentujące zwyczaje żywieniowe polskich rodzin. Poruszyły także temat, jak w wygodny i szybki sposób (smart) uzupełnić codzienną dietę rodziny i dzieci w witaminy, sole mineralne oraz wiele innych niezwykle cennych antyoksydantów zawartych w sokach i musach.


 2015.04.23 Soki i musy - konferencja - previews-097

Polskie mamy mają świadomość, jak ważne jest, aby w codziennej diecie ich domowników nie zabrakło owoców, warzyw i soków. Deklarują, że ich dzieci dwa do trzech razy dziennie spożywają owoce (47%) i soki (37%). Do podawania pociechom raz dziennie warzyw przyznaje się 40% mam, a co trzecia z nich (35%) stwierdza, że serwuje je nawet do trzech razy w ciągu dnia. Te wyniki wskazują na wzrost wiedzy dotyczącej potrzeby spożywania co najmniej pięciu porcji owoców i warzyw. Niestety faktyczne spożycie soków jest dosyć niskie bo według AIJN 2014 Liquid Fruit Market Report – przeciętny Polak wypija ok. 11,4 litra soków na rok na osobę, co daje średnio 32 ml soku na osobę dziennie, czyli jedną szklankę tygodniowo.

I chociaż prawie połowa polskich mam stwierdza, że soki (48%) i musy (46%) mogą zastąpić owoce i warzywa, nie mają świadomości jak się je produkuje. Niestety większość z nich uważa, błędnie uważa że soki zawierają dodany cukier (83%), substancje słodzące (81%) czy konserwanty (72%). Podobną opinię mają w stosunku do musów, w których doszukują się zarówno cukru (69%), substancji słodzących (63%), jak i konserwantów (60%). Polki nie zdają sobie sprawy, że soki są produktem naturalnym. Dodatkowo, nie mają świadomości, że i soki, i musy zawierają witaminy. Zapytane o to, jak uzupełniają w witaminy codzienną dietę najbliższych w większości wskazują świeże owoce (68%). Tylko 16% badanych przyznaje, że sięga po soki owocowe, a zaledwie 4% po musy warzywno-owocowe. Tymczasem soki to produkty w pełni naturalne, otrzymywane wyłącznie ze zdrowych, dojrzałych, świeżych lub przechowywanych owoców i warzyw. Ich produkcja regulowana jest przez prawo unijne, a jakość handlowa jest gwarantowana przez bardzo szczegółowe i restrykcyjne wymagania prawne. Również 100% musy owocowo – warzywne produkowane są bez żadnych sztucznych dodatków, a użyte do ich produkcji owoce i warzywa, np. marchew dostarczają naszym organizmom niezbędnych soli mineralnych, witamin i innych cennych antyoksydantów oraz błonnik.

2015.04.23 Soki i musy - konferencja - previews-083

Wyniki przeprowadzonego w marcu i kwietniu 2015 r. badania opinii zdecydowanie potwierdzają zasadność prowadzonej przez nas kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie”. Wynika z nich, że nadal nie zdajemy sobie sprawy, iż gotowe soki i musy owocowo – warzywne  są produktami naturalnymi. Niestety wokół tych kategorii narosło wiele mitów, jak chociażby przekonanie, że zawierają konserwanty czy barwniki, a soki owocowe również dodany cukier. Tymczasem nie jest to prawdą. Dlatego też głównym celem kampanii jest edukacja rodziców i dzieci na temat soków i musów, które mogą stanowić element zbilansowanej, bogatej w witaminy i składniki odżywcze diety.


 
Zagraj w grę JuicePark
Wyszukiwarka

Niniejszy serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatność i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij