Miliony euro na promocję warzyw, owoców i soków szansą dla plantatorów i przetwórców

Dzięki funduszom unijnym Polska pozyskuje środki na promocję warzyw owoców czy soków. Ma to pozytywnie wpłynąć na wzrost spożycia tych produktów, zyski plantatorów i przetwórców, a także na wizerunek polskiej żywności za granicą. Część z tych działań polskie organizacje będą bowiem prowadziły poza krajem.

Działania, które w ostatnim czasie są przeprowadzane to m.in.: kolejne edycje programów "Owoce w szkole" oraz "5 porcji warzyw, owoców lub soków", cykl programów edukacyjnych realizowanych w TV "Owoce i warzywa z krainy witaminy" czy kampania promocyjno-informacyjna "Jabłka każdego dnia", która realizowana będzie na rynku rosyjskim i ukraińskim.

Właśnie rozpoczynają się działania przygotowujące akcję u naszych wschodnich sąsiadów. - W maju i czerwcu konsumenci w tamtych krajach będą mogli zauważyć kampanię. Jest to działanie trzyletnie i ma charakter informacyjny - informuje o zaletach jabłek europejskich, o i ich walorach odżywczych oraz promocyjny, czyli zachęca do spożywania ich w większych ilościach niż dotychczas - tłumaczy Mirosław Maliszewski Poseł z ramienia PSL oraz prezes Związku Sadowników RP. Średnie spożycie jabłek w Rosji i na Ukrainie wynosi ok. 10 kg na jednego mieszkańca, podczas gdy w Polsce jest to odpowiednio 15-16 kg.

Organizatorem kampanii "5 porcji warzyw, owoców lub soku" jest Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS). Akcja, tak jak poprzednia, będzie trwała trzy lata. Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej i Rzeczpospolitej Polskiej oraz z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Całość pochłonie 4 mln euro.

Cały artykuł znajdziecie Państwo w poniższym linku.

 

Źródło: www.portalspozywczy.pl z dnia 13.03.2012r.