Branża
Branża > Informacje dla branży > Newsy prasowe > Branżowy program promocji polskich specjalności żywnościowych

Branżowy program promocji polskich specjalności żywnościowych

Agencja Rynku Rolnego podpisała umowę z Ministerstwem Rozwoju w ramach realizowanego przez MR projektu systemowego pn. „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” w ramach poddziałania 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.
 

Celem projektu jest upowszechnianie przekazu o innowacyjności i wysokiej jakości polskich produktów oraz kontynuacja budowania pozytywnego wizerunku Polski i polskiej gospodarki na rynkach zagranicznych. Celem projektu jest upowszechnianie przekazu o innowacyjności i wysokiej jakości polskich produktów oraz kontynuacja budowania pozytywnego wizerunku Polski i polskiej gospodarki na rynkach zagranicznych.

W katalogu działań promocyjnych branży spożywczej, wspieranych przez MR, znajdują się imprezy targowo-wystawiennicze, wydawanie publikacji i katalogów dystrybuowanych podczas tych imprez, misje przyjazdowe dla dziennikarzy i kontrahentów, publikacje w zagranicznej prasie, warsztaty kulinarne dla zagranicznych dziennikarzy i blogerów. Wśród konkretnych działań należy wymienić wystąpienia na targach ANUGA 2017 w Kolonii oraz SIAL Paris 2018 w roli kraju partnerskiego oraz organizację wystawy polskiej żywności na giełdzie spożywczej Rungis pod Paryżem w maju 2017 i 2018 roku. Polscy przedsiębiorcy będą też obecni na stoiskach narodowych na szeregu imprez targowych w Chinach, Indiach, Wietnamie oraz Republice Południowej Afryki.

  
Imprezy targowe, na których  przewidziane są działania objete projektem:
SIAL China 2017 – Szanghaj, Chiny, maj 2017

SIAL China 2018 – Szanghaj, Chiny, maj 2018
Annapoorna World of Food India 2017 – Mumbaj, Indie, wrzesień 2017
Annapoorna World of Food India 2018 – Mumbaj, Indie, wrzesień 2018
Africa’s Big 7 2017 – Johannesburg, RPA czerwiec 2017
Africa’s Big 7 2018 -Johannesburg, RPA czerwiec 2018
VIETFOOD & BEVERGE 2017 – Ho Chi Minh, Wietnam, sierpień 2017
VIETFOOD & BEVERGE 2018 -Ho Chi Minh, Wietnam, sierpień 2018
Anufood  2017 – Pekin, Chiny, listopad 2017
Anufood 2018 – Pekin, Chiny, listopad 2018
SIAL Paris  -International Food Exhibition 2018, Paryż, Francja, październik 2018
ANUGA 2017 – Kolonia, Niemcy, październik 2017

 

Szczegółowe informacje dotyczące Programu znajdują się na stronach:
Ministerstwa Rozwoju: https://www.mr.gov.pl/strony/zadania/wspolpraca-miedzynarodowa/wspolpraca-gospodarcza/promocja-eksportu/#Marka Polskiej Gospodarki
Serwisu Programu Inteligentny Rozwój: https://www.poir.gov.pl/
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości: http://poir.parp.gov.pl/wsparcie-msp-w-promocji-marek-produktowych-go-to-brand-pl/poddzialanie-3-3-3-wsparcie-msp-w-promocji-marek-produktowych-go-to-brand
 

Miejscem, w którym docelowo ma skupić się koordynacja systemu promocji polskiej gospodarki jest portal www.trade.gov.pl

Źródło: www.ogrodinfo.pl z dnia 24.04.2017 roku