Apetyt na Polskie wspiera kampanię „Kupuj świadomie – PRODUKT POLSKI” i zachęca do świadomych zakupów

Ogólnopolska kampania „Kupuj świadomie – PRODUKT POLSKI” ma na celu wsparcie konsumentów poszukujących produktów żywnościowych wyprodukowanych w Polsce. Promocja i zwiększanie rozpoznawalności polskich produktów spożywczych odpowiada na potrzeby konsumentów, bo jak wskazuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, aż dla siedmiu na dziesięciu Polaków wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi to, że pochodzi on z Polski, a połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi(1).

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków KUPS od początku działalności wspiera polską branżę rolno-spożywczą w szczególności rolników i sadowników m.in. poprzez promocję krajowych warzyw, owoców i przetworów z nich powstałych, takich jak soki, dlatego także wspiera inicjatywę „Kupuj świadomie – Produkt polski”, by szerzyć wśród konsumentów świadomość, że wybór polskich produktów spożywczych bezpośrednio wpływa na krajową gospodarkę i wspiera polskich producentów oraz przetwórców. Jest to szczególnie ważne obecnie, kiedy w obliczu pandemii wirusa SARS-CoV-2 wielu polskich rolników oraz producentów żywności mierzy się z problemami związanymi z produkcją oraz ograniczoną możliwością zbytu swoich artykułów. Z pomocą mogą przyjść właśnie świadomi Konsumenci, którzy chcąc wybierać krajowe produkty spożywcze będą sięgać po te oznaczone znakiem „PRODUKT POLSKI”, którym oznakowane są wyłącznie produkty wytworzone z polskich surowców. To właśnie te wybory konsumentów i w pierwszej kolejności zwracanie uwagi na kraj pochodzenia produktu budują patriotyzm konsumencki wśród społeczeństwa oraz bezpośrednio wspierają sprzedaż polskiej żywności.

Więcej o kampanii „Kupuj świadomie – Produkt polski”