O bieżącej kampaniiAktualnościBiuro prasowe - kontaktArchiwum kampanii
 
 
Wyszukiwarka

O bieżącej kampanii

5 porcji warzyw, owoców lub soku” – czwarta edycja wystartowała! Zapraszamy na wyjątkową podróż do świata pełnego niepowtarzalnych smaków i kolorów. Świata bogatego jak żaden inny w wartości odżywcze i witaminy. Świata, który raz poznany sprawia, że już zawsze chce się czerpać z jego darów.

logo_5-porcji-zdrowia

We współczesnym świecie codziennie spotykamy się z informacjami na temat zdrowego odżywiania i zrównoważonej diety. Tematyka ta jest szeroko poruszana przez media lifestylowe i informacyjne, a także w codziennych rozmowach w domu i podczas spotkań ze znajomymi. Stale rośnie liczba stron w Internecie, poświęconych diecie, na których odnajdujemy wiele cennych porad. Do zdrowego stylu życia zachęcają nas osoby znane i lubiane, a aktywność fizyczna stała się trwałym elementem funkcjonowania ogromnej już dzisiaj liczby Polaków.

To teoria. A jak wygląda praktyka spożywania 5 porcji warzyw, owoców lub soku?

Chociaż w teorii wypadamy całkiem dobrze, to jednak z jakiś powodów nie zawsze znajduje ona zastosowanie w praktyce. Dlaczego? Najczęstsze wyjaśnienie to „brak czasu”. Bo ciągle jest coś ważniejszego do zrobienia! Praca, szkoła, dodatkowe zajęcia, zakupy po pracy, wizyta u lekarza, jakieś sprawy w urzędach i wiele, wiele innych. Zawsze znajdziemy  usprawiedliwienie dlaczego zdrowy styl życia zaczniemy od jutra… I tak mija czas. Najpierw dni, tygodnie, potem miesiące i lata. I przez te wszystkie lata nasz organizm musi radzić sobie z codziennymi trudami bez wsparcia, jakim byłaby dla niego prawidłowo zrównoważona dieta. A przecież dobrze skomponowane codzienne menu to nic innego jak paliwo najwyższej jakości dla naszego organizmu. Dostarcza nam niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania witamin, mikro i makroelementów, energii. To inwestycja, która zwraca się w krótkiej i dłuższej perspektywie. Stosując dobrze zbilansowaną dietę już po kilku dniach poczujemy pozytywną zmianę. Z upływem czasu korzyści płynące ze zdrowego stylu życia będą coraz większe. Przecież już dawno największe autorytety naukowe potwierdziły, że prawidłowe odżywianie i odpowiednia dawka ruchu, to klucz do świetnej formy przez całe życie i polisa, chroniąca nas przed wieloma schorzeniami i chorobami!

Zeg-5-porcji-zdrowia

Jak zatem osiągnąć sukces?

Wdrażając w życie proste rozwiązania, o których powiemy w naszych działaniach edukacyjnych. Jak będzie można dowiedzieć się z programu „5 porcji warzyw, owoców lub soku” zdrowe odżywianie wcale nie jest trudne. Wystarczy pamiętać o kilku podstawowych elementach i być konsekwentnym w ich codziennym stosowaniu. Dlatego wszystkich zainteresowanych zachęcamy do śledzenie naszego działu aktualności, w którym cyklicznie będą pojawiać się merytoryczne informacje na temat zrównoważonego odżywiania, porady ekspertów – specjalistów ds. żywienia, pediatrów, psychologów, relacje z organizowanych przez nas spotkań.


Czy warto?

Oczywiście, że tak. Bo za każdy dzień zdrowej diety nasz i naszych dzieci organizm pięknie odwdzięczy się. Nie czekajmy do wiosny, nowego roku, czy innych przełomowych dat. Zrównoważoną dietę i zdrowy styl życia warto zacząć już dzisiaj. Bo w końcu każdy dzień jest wyjątkowy!

Ciągle nie są Państwo przekonani?

To na początek zapraszamy do rozwiązania krótkiego testu. Jeżeli chociaż na jeden z punktów z części „wiedza” nie znają Państwo odpowiedzi, albo na któreś z pytań z części „zachowania” odpowiedzą Państwo „tak” – proszę koniecznie z nami pozostać. Zachęcamy też do dzielenia się informacjami i poradami z naszego portalu z najbliższymi.


Wiedza:

Lp.

Pytanie

1

2

3

1.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca, aby zawartość warzyw i owoców w codziennej diecie dzieci i dorosłych wynosiła min.:

150 g

300 g

400 g

2.

Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, aby warzywa i owoce spożywać w podziale na określoną liczbą porcji. Jaka jest zalecana liczba posiłków?

5

4

3

3.

Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia jedna szklanka soku owocowego lub warzywnego zastępuje ile dziennych porcji warzyw lub owoców.

0,5

1

2

4.

Średnia kaloryczność soku owocowego w stosunku do owoców z którego otrzymano sok jest:

większa

taka sama

mniejsza

5.

Aby pokryć dzienne zapotrzebowanie na witaminę C ile należy wypić szklanek soku pomarańczowego (300 ml):

3

2

1,5

Pobierz prawidłowe odpowiedzi

Zachowanie:

Lp.

Pytanie

1.

Czy zdarza Ci się z jakiś powodów nie jeść pierwszego lub drugiego śniadania? (średnio 1 w tygodniu i więcej)

2.

Czy zdarza Ci się nie przygotować drugiego śniadania dla dziecka i zamiast tego dać mu pieniążki na zakup jedzenia w szkolnym sklepiku? (średnio 1 w tygodniu i więcej)

3.

Czy zdarza się Tobie i Twoim najbliższym uzupełniać witaminy, mikro i makroelementy suplementami diety? (średnio 1 w tygodniu i więcej)

4.

Czy zdarza Ci się pierwszy posiłek spożywać w drugiej części dnia, po powrocie z pracy do domu?

5.

Czy zdarza Ci się częściej niż trzy razy w tygodniu jeść fast-foody?




Niniejszy serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatność i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij